Biblioteka szkolna zaprasza do oglądania i podziwiana pięknych prac plastycznych autorstwa naszej utalentowanej uczennicy Adrianny Obarskiej z 2e.

Wszystkich uczniów, którzy mają jakiekolwiek hobby i chcieliby podzielić się tą informacją z innymi, zapraszamy do kontaktu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Postaramy się w ciekawy sposób pokazać bogactwo Waszych zamiłowań i wypromować Was wśród uczniów naszej szkoły.

>Joanna Drabowicz<

Dnia 18.12.2020 r. wychowanki z grupy II pod nadzorem wychowawcy Beaty Mesek przygotowały ciasto na tradycyjne świąteczne pierniki.
Dziewczęta z dużym zaangażowaniem wykonywały poszczególne etapy przygotowania ciastek tak jak: wałkowanie ciasta, wycinanie, pieczenie, lukrowanie oraz ozdabianie.
Degustacja słodkości sprawiła wszystkim satysfakcję i wiele radości.
 
>Beata Mesek<
 
Dnia 17.12.2020 r. dziewczęta z grupy II wraz z wychowawcą Beata Mesek udały się do pobliskiej Biblioteki Publicznej w Pile na wystawę reprodukcji obrazów malarza Jana Vermeera pt. "Mój Vermeer".
Znana malarka z Piły pani Barbara Taterka przedstawiła między innymi prace takie jak: "Dziewczyna w czerwonym kapeluszu", "Mleczarka", "Kobieta z perłą", "Dziewczyna czytająca list".
Wszystkie przedstawione obrazy były interesujące i zrobiły duże wrażenie na wychowankach.
 
>Beata Mesek<
 

KRUK w Nadnoteckim Instytucie UAM w Pile to program edukacyjny dla młodzieży, zakłada on wykorzystanie wielu niestandardowych metod na rozwinięcie kreatywności czy pracy w grupie. Zajęcia dają bardzo dużo możliwości na rozwiniecie się. Cały program dzieli się na kilka zespołów, każda z grup jest w rożnym wieku, uważam, że jest to bardzo korzystne, ponieważ każdy z nas może od siebie coś wyciągnąć i podzielić się własnymi zainteresowaniami, pasjami. Celem każdej z grup jest przedstawienie własnej wizji jak można ulepszyć nasze środowisko, komunikację oraz jak o nie dbać. Zwieńczeniem tego projektu będzie prezentacja zebranych pomysłów, rozwiązań.

Co dają te zajęcia? Odpowiedz jest bardzo prosta, myślę, że z perspektywy młodego człowieka i uczestnika projektu, zajęcia pozwoliły mi się otworzyć na nowe znajomości, pogłębiłam wiedzę na temat pracy w zespole i współpracy, ale co najważniejsze odkryłam, że wyobraźnia  każdego z nas nie ma granic, kreatywności i praca każdego w zespole  jaką włożyliśmy w ten projekt jest największą nagrodą!

tekst: Hania Helak, kl.2c

>Katarzyna Włodkowska<

Medialni na Digital Youth Forum - Hubert Jakuć rozmawiał z laureatką Grand Press - Justyną Suchecką!

Digital Youth Forum to konferencja, na której rozmawia się o ważnych sprawach, ale bardziej w trampkach niż w krawatach. To wydarzenie dla młodzieży, które inspiruje do bezpiecznego i pozytywnego korzystania z internetu i technologii.

DYF organizowane jest od 4 lat i spotyka się co roku z bardzo dobrym odbiorem ze strony młodzieży. Dzięki wysłuchaniu dorosłych ekspertów i rówieśników, którzy kreatywnie wykorzystują internet uczniowie będą mieli możliwość inspiracji i zdobycia konkretnej wiedzy.
Jak opowiadać historie w social media, jak okiełznać natłok newsów, przebijać bańki informacyjne, w których funkcjonujemy, jak reagować na hejt, jak realizować kampanie społeczne w internecie, pomagać naukowcom w badaniu zmian klimatu i jak zadbać o siebie w pandemii, kiedy tak wiele aktywności przeniosło się do sieci – to tylko wybrane tematy tegorocznego DYFu. Maciek Budzich pokazywał, jaką „logiką” rządzi się internet, jakie treści są popularne na jakich kanałach, czy też jak wywołać efekt tajemniczego monolitu. Przemek Staroń, Nauczyciel Roku 2018, wykorzystując analogie do Harry’ego Pottera, mówił, jak można uczyć się akceptować innych. Przedstawicielki „Nastoletniego Azylu” opowiedziały młodym uczestnikom o tym, jak można radzić sobie z emocjami, szczególnie podczas koronawirusowej izolacji.

Digital Youth Forum 2020

>Katarzyna Włodkowska<

24 listopada 2020 roku ruszyła 5 edycja Młodzieżowych warsztatów reportażu. Podczas tych zajęć młodzież mogła zgłębić wiedzę dotyczącą filmu dokumentalnego, montażu, reżyserii, aktorstwa i wielu innych pasjonujących zagadnień.
Cykl składał się z 11 spotkań z różnymi wykładowcami m.in:
Maria Zmarz- Koczanowicz (reżyserka filmów dokumentalnych, scenarzystka, doktor sztuki filmowej),
Matusz Górny (operator Telewizji POLSAT),
Przemysław Chruścielewski (montażysta, m.in. „Boże Ciało” Jana Komasy),
Marta Sikorska (specjalistka w zakresie PR w Warszawskiej Szkole Filmowej),
Andrzej Wolf – polski operator filmowo-telewizyjny.
Od każdego z wykładowców młodzież mogła uzyskać  cenne rady i wskazówki. Co tydzień każdy z uczestników przygotowywał krótką etiudę filmowa do 30 sekund na temat: Znak pandemii, ludzie oraz bezpieczna przystań. Każdy z uczestników mógł wykazać się kreatywnością w danym zadaniu i ukazaniu własnych poglądów.
Z perspektywy osoby, która brała udział w warsztatach uważam, że dzięki tym zajęciom miałam szansę pogłębić wiedzę na tematy, które mnie pasjonują. Dzięki warsztatom miałam okazje poznać wielu inspirujących wykładowców oraz dowiedzieć się  przydatnych rzeczy związanych z montażem, tworzeniem i reżyserią.
 
tekst: Hania Helak, kl.2c
 
>Katarzyna Włodkowska<